algemene vragen

Voor alle vragen die daf gerelateerd zijn.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-10-2015 19:38

algemene vragen

Bericht door Tom » 09-10-2015 19:54

beste mensen,

ik heb op marktplaats een leuke daf 46 zien staan. al langer speelt de gedachte rond om een oldtimer te gaan aanschaffen. dit betekend dus dat dit mijn eerste oldtimer gaat worden. ik heb tot nu toe nog bijna geen ervaring met auto's maar het lijkt me wel super leuk en interessant. een kameraad van mij heeft gelukkig wel verstand van oldtimers en wil mij hier ook wel bij helpen. hij heeft alleen geen ervaring met daf en daarom wil ik op een paar vragen antwoord hebben voordat ik de beslissing ga maken.
- ik wil de auto graag als woon werkverkeer gaan gebruiken. is dit slim? (dit betekend ongeveer 200 kilometer per week)
- kan ik er ook gerust 's winters mee rijden? (een beetje kou is niet zo erg voor mij)
- zijn deze dafjes echt zo makkelijk in onderhoud als er wordt gezegd?
- is het verstandig om mijn huidige auto (Toyota corolla hatchback 1997)te verkopen?

de advertentie van de auto is te vinden op marktplaats onder de volgende titel: Schuurvondst! Keurige DAF 46, 1976

kan iemand mij een beetje helpen?! alvast bedankt.

groet,
Tom

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 30-10-2015 16:49

Dag Tom,
misschien is het wat laat om nog een antwoord te geven op je vragen maar anderzijds toch beter laat dan nooit.
Op zich een leuke idee om een Daf te kopen.
Op dit moment denk ik dat de advertentie weg is.
Misschien heb jij hem wel gekocht.
Een juist antwoord geven op je vragen is natuurlijk moeilijk omdat heel veel afhangt van de staat van de auto.
Maar als ie goed is zou ik op je twee eerste vragen positief antwoorden. Je moet er wel rekening mee houden dat het een motortje is dat nog stamt uit de tijd dat verbruik geen bepalende rol speelde bij een auto.
Vraag drie betreffende onderhoud: het is een 2 cylinder luchtgekoelde motor dus zeker goed als ie in de juiste handen terecht komt. Wellicht weet je wel dat dit een variomatic is met één aandrijfriem. Voor de variomatic heb je toch wel specifieke kennis nodig als er iets mis zou aan zijn. Deze kennis kan je wel vinden binnen de clubs.
Wat betreft je corolla: hierop blijf ik het antwoord schuldig omdat ik denk dat je deze keuze zelf hoeft te maken.
In ieder geval: moest je nog niet gekocht hebben, je overweging om er alsnog eentje te kopen vind ik prima al was het maar om hem als oldtimer te gebruiken

Plaats reactie