't Dafdak

Alles wat u wilt bespreken, wat niet persee daf gerelateerd is.
Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 03-04-2013 21:41

Zoals gezegd enkele ritten gemaakt vorige week.
Na de voorlaatste rit merkte ik een plek vocht onder de auto, maar dit lekken was gestopt op dat moment. Ik weet niet juist van waar het kwam, het leek van ergens van de voorkant te komen, en het drupte halverwege het carter op de grond.
Het leek me te dik om olie te zijn, maar het vermoeden is er wel.
Na de laatste rit- paasmaandag- heb ik het ook in 't oog gehouden en tot nu toe niets meer gelekt.
Wat zou dit kunnen geweest zijn?
Koelvloeistof? olie?
Het vreemde vind ik dat het ook slechts één maal is voorgekomen.
Wat zou het kunnen geweest zijn?

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 10-04-2013 21:42

Na mijn laatste ritje, voorbije zondag heeft het probleem van het lekken zich niet meer gesteld. Ik vermoed dat het éénmalig om koelvloeistof ging. Hopelijk is het dit ook.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 07-05-2013 17:29

Eindelijk tijd om even te zeggen dat het heel prettig was op de Daf Hobby dag bij Danny in Sittard, afgelopen zondag.
Ik heb menig Daf/V liefhebber met allerlei gekochte spulletjes hun koffer zien vullen. Er werd uiteraard en terecht gretig gebruik gemaakt van de forse aanbiedingen.

Ik was aangenaam verrast door het aantal Daf's en V's die er waren en over de spontane opstelling "in lijn".
En bovendien ook fijn om er met enkele bekenden "life" te kunnen spreken over de Daf ervaringen.
Zeker voor herhaling vatbaar!!!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Nationale meeting 2013 BFOV

Bericht door Michel » 19-05-2013 20:45

Vandaag was het in België Oldtimerhoogdag.
De BFOV hield zijn jaarlijkse Nationale Oldtimermeeting in Heusden-Zolder op het circuit van Terlaemen.
Tot mijn spijt was ik te laat om me in te schrijven. Ik had een latere einddatum voor inschrijving voor ogen. Jammer maar helaas.
Gelukkig was het niet zo ver van thuis en ben ik er samen met mijn vrouw naar toe gefietst in de hoop enkele oldtimers te zien.
Het was prachtig weer, in tegenstelling tot de voorbije dagen, wat maakte dat er zeer veel toeschouwers waren.

Het waren meer dan "enkele" oldtimers. Ik kan het moeilijk schatten maar het waren er x honderden. Mooi opgesteld per land.
Nederland met de Dafjes, samen met de Zweden en Volvo en Saab,
Frankrijk met Renault, Citroën, Peugeot, Simca, Panhard,...
Duitsland met VW, Mercedes, BMW, Opel, Messerschmidt, Trabant, Porsche,...
Amerika met Corvettes en Mustangs,...
Engeland met Mg, Triumph, een geweldige Rolss Royce cabrio, Jaguar's,...
Italië met Fiat, Innocenti, Alfa's,...
Japan met Toyota's, Mazda's en Datsuns,...
ik heb denk ik één Minerva gezien op het circuit tijdens de parade dus ook België was vertegenwoordigd,
verschillende vrachtwagens, bussen, motoren, tractoren, legervoertuigen enz, enz...

Alle ingeschrevenen mochten deelnemen aan de parade. Deze bestond uit 2 rondes op het parcours, voorafgegaan door een pacecar.
Wat ook opviel was de geur die er hing boven het parcours. Een geur van benzine en olie zoals we die vroeger dagelijks opsnoven in het dagelijkse verkeer.

Ook DafClub België was aanwezig met verschillende Dafjes. Eigenlijk had ik er bij moeten zijn, maar de reden van mijn afwezigheid hiervoor staat hierboven vermeld. Volgende keer beter opletten qua inschrijvingsdatum.

Wat me ook opviel was dat alle oldtimers die het circuit buitenreden gecontroleerd werden op eigenaarschap om diefstal te voorkomen. Misschien even vervelend qua wachten, maar wel een belangrijk detail.

Ik ben er zeker van dat ik niet alles gezien heb, maar het was een zeer drukke maar gezellige bedoening waar ik zeer erg heb van genoten.

Ik heb helaas geen foto's genomen maar ik vermoed dat die kortelings wel zullen verschijnen op volgende site:

http://www.bfov-fbva.be/

't Was de moeite!!!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 21-05-2013 19:10

Foto's van de nationale oldtimermeeting staan op:

http://www.bfov-fbva.be/

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 11-07-2013 21:14

Het is al weer een tijdje geleden, alles kabbelt rustig verder, we hebben de zomerrit al een tijdje achter de rug, menigeen is al op vakantie geweest of kijkt er nog naar uit.
Met de Daf is het ondertussen ook rustig. Nog enkele ritjes gemaakt, allen even goed en zonder problemen verreden.
Belangrijkste gebeurtenis in "oldtimerland" in België zijn de wijzigingen in de wettelijke bepalingen met betrekking tot de oldtimer. Eén van de belangrijke wijzigingen: elk voertuig ingeschreven met een O-nummerplaat mag sinds 1 juli dag en nacht rijden. (voorheen was dit beperkt tot de dag)
Uitgebreide informatie over de volledige nieuwe wetgeving vindt je op:
http://www.bfov-fbva.be
Het lijken me maatregelen die ons nog meer kunnen doen genieten van ons Dafje.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 02-08-2013 21:35

Momenteel weinig actie op het Daffront, maar dit zal wel aan de vakantieperiode liggen.We zijn al over de helft van de grote vakantie.

Hopelijk kan iedereen toch nog wat op zijn manier genieten van de Daf in afwachting van onze volgende activiteiten.

Onlangs hoorde ik van enkele vrienden dat er hier in het noorden van (Belgisch) Limburg een Daftoertocht werd georganiseerd, en of ik er aan deelgenomen had, maar ik viel compleet uit de lucht. Deze activiteit zou zelfs in de krant hebben gestaan. Weet iemand hier iets van? Volgens mij stond het ook niet in het programma van de andere Dafclubs, maar het kan natuurlijk zijn dat ik de programmatie niet goed heb bekeken.
Ik hoor het graag.

dafcoupe
Berichten: 13
Lid geworden op: 02-03-2011 22:45

Bericht door dafcoupe » 03-08-2013 23:17

Ik heb het wel gelezen , maar kon uit het persbericht opmaken dat het de bedoeling was om een Dafje type 33 te huren voor een dag met alle toebehoren van uitgestippelde route enz.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 11-08-2013 19:41

Ik ben juist terug van een weekje fietsvakantie in Nederland met enkele vrienden, vandaar nu pas mijn reactie. Heb op een hele week slechts 1 rijdende V 66 gezien en in Nijmegen ergens onder een doek een 55 coupé

Moest het dat van de Daf's 33 zijn wat m'n vrienden voorhadden, dit heb ik ook toevallig gelezen in de krant. We zullen dan maar aannemen dat het dit is, want ik hoor er niets anders van
.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 27-08-2013 21:22

Sinds mijn terugkeer van fietsvakantie heb ik enkele ritten gemaakt met de Daf. Hij rijdt volgens mij steeds beter. Of denk ik dit maar. In elk geval vind ik het zalig om met dit prachtig nazomerweer wat te toeren in de omgeving.

Vorige donderdag heb ik de Daf volledig gepolisht waardoor hij weer geweldig blinkt.

Zondag had ik mijn kleindochter-op haar vraag om een ritje met de "bananenauto" te maken- mee. Je zag ze genieten achter in de Daf. Haar enige negatieve commentaar achteraf was dat ze vond dat opa niet hard genoeg reed . En ik die dacht dat ik "oerend hard" reed met momenten...

Verder ben ik ook bezig om mijn Dafdak (de stalling dus) wat te verbeteren. Ik heb er al enige tijd geleden klinkers ingelegd en nu ben ik bezig met het maken van een nieuwe poort. De huidige is een oude zware metalen poort die ik handmatig opzij moet schuiven waardoor ik er soms al tegenop zie de Daf uit de stalling te halen. Bedoeling is nu om er een lichtere poort met scharnieren in te hangen die simpelweg open en dicht draait. 't Zal nog wel wat duren aangezien ik weer terug aan het werk ben na mijn verlof waardoor weer minder tijd voor de hobby's.
Ondertussen kijk ik ook weer uit naar de najaarsritten waarvan ik hoop er enkele te kunnen meerijden.
Ik zal in ieder geval de Willer Historic einde september meerijden en bij deze al een oproep aan alle Classic-Dafleden om deel te nemen.

Plaats reactie