't Dafdak

Alles wat u wilt bespreken, wat niet persee daf gerelateerd is.
Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

't Dafdak

Bericht door Michel » 17-02-2013 12:15

Bedoeling van dit topic is om aan iedereen de kans te geven zijn wedervaren van de dag te vertellen, al dan niet Daf gerelateerd, maar dat bepaal je natuurlijk zelf.
Waarom dan " 't Dafdak" als onderwerptitel?

't Dafdak is waar mijn Daf gestald staat.
En wat gebeurt er dan als hij daar staat?
en vooral wat gebeurt er als hij er niet gestald staat?

Gisteren heb ik een toertje gemaakt van ongeveer 30 km.
Dit was geleden van voor de vorige winterprik.
Bang afwachten of hij zou starten, maar dit lukte wonderwel.
Eventjes doorstarten en hij sloeg aan
Hij rijdt als een naaimachine.
Ik vind het telkens opnieuw zalig om dan een ritje te maken

Vandaag opnieuw een ritje gemaakt.
Hij startte onmiddellijk, zonder het minste verpinken.

Op je stopplaats wordt je dan dadelijk aangesproken over je
Daf.
Dit blijft toch opmerkelijk, mensen kennen bijna allemaal de Dafjes nog van vroeger.

Zalig

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 19-02-2013 20:04

Vandaag m'n Daf binnengedaan bij de carrossier om een flink gat, ong 10 x 10 cm, in de bodem, ter hoogte van de linkerwielkast, te laten dichtmaken.
Dit gat zat er al een hele tijd en had ik zelf voorlopig dicht gemaakt met een stuk stevig plastic, maar dit met de bedoeling om een definitieve oplossing te vinden. Vandaag dus gevonden, hopelijk met goed en duurzaam gevolg. Als alles goed is kan ik hem in de loop van volgende week terug ophalen. :D

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 27-02-2013 22:54

Vanmiddag kwam m'n kleindochter van 5 even langs en vroeg heel opgewonden of ik mijn banaanauto nog heb. Zij heeft er enkele tijd geleden een ritje mee gemaakt naar het gemeentehuis en vandaag dacht ze er opnieuw aan. Ze vroeg om nog eens een ritje te mogen maken... Leuk, vind ik. Jammer genoeg is hij nog niet terug van de carrossier en kon ik haar vraag niet beantwoorden, maar dit zal nog wel gebeuren.
De banaanauto is m'n gele Daf 66 waarvoor mijn kleinkinderen de naam hebben gekozen.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 04-03-2013 21:50

Vanmiddag even wezen kijken bij de carrossier om te zien of m'n daf nog niet hersteld is. Nog niet dus, maar volgend weekend zou het gaan gebeuren. Ik hoop het want met dit prachtige weer wil ik toch weer wel een ritje maken als voorbereiding op de komende ritten.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-03-2013 22:24

De carrossier belde me vandaag zelf op om te zeggen dat hij bezig is aan de Daf en dat ik gerust eens mocht langskomen om te zien wat hij aan het doen is. Hier ben ik natuurlijk op ingegaan. De plek die ik wist dat slecht was, is al helemaal terug ingelast en hij heeft nog 1 plek bijgevonden. Deze gaat hij ook herstellen. Verder vindt hij de bodem keihard en in heel goede conditie.
Dat is wel fijn om te horen. We hebben ook afgesproken de kokerbalken te behandelen zodat deze voor de toekomst in orde zijn. Het was nog niet echt nodig, maar preventie is vaak een heel goed "voorbehoedsmiddel" tegen roest. De kokerbalken zullen dan zwart worden maar ik denk dat dit zeker niet zal misstaan.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-03-2013 22:53

En ook dit nog: had al een week of 4 geleden afgesproken met iemand dat ik dit weekend zou komen kijken bij hem naar een Daf 55. bj 69. Had er uiteraard wel bij gezegd dat als ie verkocht zou zijn, ik pech had, maar ik kon echt niet vroeger.
Nu bel ik hem gisteren en zegt hij dat er vandaag iemand zou komen kijken en dat ik rond de middag maar eens moest bellen.
Je raadt het nooit: verkocht!!! :(
Hij vertelde er wel nog bij dat hij nog een daffodil heeft staan van 1962 in "état impeccable" (het was een waalse landgenoot) wat zoveel wil zeggen als "in onberispelijke staat". 't Is maar voor wat het waard is maar als er iemand interesse moest hebben, ik heb de gegevens van de man nog.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 20-03-2013 21:38

Heb mijn Daf nog niet opgehaald, maar normaal gezien is hij klaar. De 2 gaten in de bodem zijn professioneel hersteld en de kokers ook. Heb de tijd nog niet gehad hem op te halen.
Heb er ook nog een mistachterlicht op laten plaatsen.
Moest het lukken zal ik te zijner tijd trachten enkele foto's toe te voegen.

Ondertussen is er ook al interesse in bovenvermelde Daffodil.
Wie weet komt hij terug op de baan, is het niet bij deze dan misschien bij een andere liefhebber
.
:D

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 21-03-2013 20:08

Heb vandaag mijn Daf opgehaald. Het resultaat is heel goed.
Nu moet ik hem nog heel goed wassen en waxen, zowel van het winterstof als van het reststof in de werkplaats.
Hij staat weer netjes in zijn Dafdak te wachten op een volgende rit.

JosK.
Berichten: 159
Lid geworden op: 02-03-2011 13:09

Bericht door JosK. » 22-03-2013 19:37


Mooi Michel, gefeliciteerd!
Nu nog wachten totdat het eindelijk lente gaat worden. :D
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 27-03-2013 23:00

Heb vandaag geprofiteerd van het redelijk mooie maar koude lenteweer om het Dafdak te voorzien van gerecupereerde klinkers zodat de Daf veel minder stoffig en veel properder staat. Ondertussen ook weer vanalles opgeruimd omdat het er toch allemaal uit moest.
Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om - net als gisteren overigens - toch maar een ritje van ongeveer 30 km te maken wat een ietwat zomers gevoel geeft als de zon schijnt en de verwarming opstaat.
Het begint weer aardig te kriebelen om Daf te rijden. :)

Plaats reactie