't Dafdak

Alles wat u wilt bespreken, wat niet persee daf gerelateerd is.
jack4666
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-03-2011 19:40

Bericht door jack4666 » 16-04-2014 20:32

kan je't hier wel lezen Michel?

:arrow: DCB 15 VERJAARDAGSTOERRIT 6 JULI 2014

Deze wordt verreden over de wegen van de East Belgian Rally in de Oostkantons. Samenkomst om 10u bij Camping/Hotel “Aux Massotais” in Vielsalm vlakbij de snelweg E25 uitrit 50, aan de N30 richting Houffalize
We vertrekken daar omstreeks 10u30 voor een rit van ongeveer 120 km over Ardeense wegen en weggetjes richting St. Vith en omgeving. Het is niet de bedoeling om “rally” te gaan rijden, dus geen of zo min mogelijk onverharde wegen en tijd genoeg voor een stop hier en daar.
Aankomst van de rit is ook bij “Aux Massotais” voorzien, dus kom je eventueel met de Daf op een trailer, dan kan die ter plaatse blijven staan. ‘s Avonds eten in het hotel kan ook maar dat dien je dan wel bij het vertrek te bespreken met de uitbater.
Deelnemen aan de rit kost 5 euro.
Te betalen op BE05 4017 5255 1175 t.n.v. Daf Club Belgium vzw met vermelding van: DCB15 toerrit. Info en inschrijven bij jack.kenis@telenet.be

Wel vooraf inschrijven en betalen, anders géén roadbook!! :!:

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 16-04-2014 21:23

Hier kan ik het wel lezen, Jack. Maar of ik er ga zijn weet ik nog niet. Lijkt met wel interessant om te rijden.
En zoals ge misschien gezien hebt zijn we toch op zoek naar een oplossing voor het probleem van de toegang tot deze index.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 16-06-2014 08:41

Afgelopen week had ik de loodgieter enkele malen in huis om een klus te klaren waarvoor ik zelf het nodige materiaal niet had (en ook wel niet de kennis).
Omdat zijn vrouw zijn wagen nodig heeft om te gaan werken moest ik hem terug naar huis doen. Hij heeft een splinternieuwe Opel Insigna met 1500 km op de teller. De loodgieter is een man van heel weinig woorden.
Na het werk babbelden we nog wat na en kwam de Daf ook ter sprake. Hij was dolenthousiast en ik zag aan zijn gezicht dat hij hem wel eens wilde zien. In m'n Dafdak zag ik zijn enthousiasme toenemen. Ik stelde hem voor om hem met de Daf naar huis te doen, maar dan niet langs de snelweg.
Hij was onmiddellijk akkoord.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik voelde naast me hoe hij aan 't genieten was.
Bij hem thuisgekomen was het enige wat hij zei: "dit is nog veel fijner dan in een nieuwe auto rijden".
's Anderendaags toen hij terug bij ons thuis was voor het vervolg van de werken was het eerste wat hij tegen mijn vrouw zei: "da's toch wel chique met zo een Daf rijden". Hij glunderde nog altijd na. Over de uit te voeren werken zegde hij niets en deed z'n job perfect. Prachtig toch!!!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 12-07-2014 21:27

Heb zojuist een toertje gemaakt waarbij ik ook "de Plas" in Houthalen aandeed. Dit is niet zo ver van m'n deur. Hier heeft het jaarlijkse "Outlaw" treffen plaats. Verdere info en foto's vind je op : http://www.free-outlaws.com/.
Het zijn dus vooral stoere amerikaanse bakken, sommige echte pareltjes, andere zie ik al wat minder graag, maar ja, ik denk wel dat elke eigenaar even trots is op zijn eigen voertuig.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen: ik ben er dus met m'n gele Daf naartoe gereden en had evenveel bekijks dan al die andere Outlaws: leuk dus. Op dat moment voelde ik me zelfs een beetje een Outlaw...
En verder deed m'n Daf het zoals altijd prima.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 13-11-2014 19:27

Mijn Dafdak staat zoals reeds elders gezegd bij mij thuis achter in het bos en is slechts bereikbaar via een echt zelf aangelegd bospaadje, net genoeg om één auto door te laten rijden. Het is wel een knus verblijf voor m'n Daf waar hij de winter perfect kan doorbrengen. Momenteel is hij zo goed in orde dat er weinig kluswerk aan te pas komt terwijl ik graag nog wat zou klussen in de winter. Belangrijkste wat staat te gebeuren is koetswerkherstelling, maar net daar ken ik niets van, of toch te weinig om het zelf goed te doen. Maar hiervoor ken ik wel iemand, of als iemand zich geroepen voelt mij hier verder mee te helpen...
Maar wat eigenlijk toch mijn droom blijft is een extra Daf, liefst watergekoeld, erbij halen om tijdens de wintermaanden wat te kunnen klussen en vooral bij te leren. Hij hoeft zelfs (nog) niet te kunnen rijden, maar is wel bedoeling het zover te kunnen krijgen. Ik zie wel wat er van komt, misschien (n)ooit!!!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-12-2014 20:03

Een zomer en een herfst verder toch even bijpraten in de babbelbox.
We hebben enkele ritten gereden, het 15 jarig bestaan van Daf Club België meegemaakt en dan zelf ook nog wat kortere ritten gedaan.
Zo ook nog naar de onderdelenbeurs van DCB geweest waar ik ook enkele leden van Classic Daf trof, wat toch ook wel leuk is. Zelf heb ik er niets op de kop kunnen tikken maar ik denk dat er toch wel weer een en ander verhandeld is en dat de gegadigden tevreden huiswaarts zijn gekeerd.
Intussen tracht ik de Daf toch nog rijdende te houden door wat kortere ritten en dit zeker zolang er geen pekel en/of sneeuw op de weg liggen.
Ook nog even melden dat ik zelf niet in de index "meldingen" kan en dat ik hiervoor toch wel wat stappen heb ondernomen, maar tot hiertoe is dit nog niet gelukt.

DaffyDuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-06-2015 15:47

Bericht door DaffyDuck » 08-06-2015 14:02

Zijn er nog wat mensen actief hier?? :lol:

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-06-2015 22:31

Daffyduck,allereerst welkom op ons forum als nieuwste lid. Leuk trouwens dat je op meerdere topics reageert.
Uit je naam af te leiden ben je wel goed bezig met Daf.
Ik neem aan dat je zelf ook een Daf hebt.
Als je zin hebt kan je je verhaal hier kwijt hoor.

Eerlijk gezegd lukt het me de laatste tijd ook niet meer zo goed, vooral wegens allerlei andere bezigheden.

Uw bijdrage op het forum kan zeker wat extra leven inblazen. Waarvoor dank.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 07-01-2016 18:12

Na een ruime tijd van stilte onder 't Dafdak toch nog eens een beetje schrijven nu 2016 op gang getrokken is.
Niet dat er nu zoveel gebeurt op vlak van ritten of evenementen.
Maar anderzijds is er op vlak van "oldtimerstatuten" in België (of Vlaanderen,) één en ander in beweging. Alleen weet ik nog niet juist wat, maar naar ik links en rechts kan opvangen is het toch de bedoeling om dit kortelings aan de liefhebbers kenbaar te maken. De BFOV is er volop mee bezig en komt zeker met de berichtgeving als alles afgerond is.
We kijken er naar uit en ik denk ook wel dat de leden van oldtimerclubs tzt tijdens hun ALV of een andere gelegenheid geïnformeerd kunnen worden.

Mede door het goede weer tot nu toe heb ik ook nog enkele ritjes kunnen maken met m'n Daf in de decembermaand, iets wat andere jaren veel moeilijker is. Ik denk dat, zolang er geen pekel op straat ligt, het nog aangewezen is om te rijden om je Daf rijdbaar te houden.

Verder nog heel veel plezier in het komende jaar.


Plaats reactie