Plannen

Alles wat u wilt bespreken, wat niet persee daf gerelateerd is.
Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Plannen

Bericht door Michel » 05-01-2014 13:23

Nu we het nieuwe jaar vers gestart zijn en we mekaar de beste wensen hebben toegestuurd, hebben we daar ook wel eens een goed voornemen voor het nieuwe jaar aan gekoppeld.

Ik vraag me af wat dit op Daf vlak zou kunnen zijn.

En ik vraag me af in hoeverre deze voornemens op het einde van het jaar al dan niet gerealiseerd zullen zijn.
Niet, een klein beetje, of volledig gerealiseerd.

Eén van mijn voornemens is om dit forumindex minstens maandelijks op te volgen en te updaten gedurende dit jaar. Eens zien of dit zal lukken. Het maakt het me wel makkelijker als anderen er mee aan helpen dit te realiseren.
Bij deze aan iedereen ook een uitnodiging om deelname.

Een volgende voornemen is om samen met Classic Daf minimaal drie tourritten te rijden met minimaal 10 deelnemende voertuigen.
Het mogen er natuurlijk véél meer zijn. Weer iets waar ik beroep moet doen op alle clubleden of externe deelnemers.

Tenslotte dit nog: het is dus de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen hier hun goede voornemens (al dan niet Classic Daf gerelateerd) posten.

Laat de voornemens maar komen. En laat ook maar de reacties op mekaars voornemens komen.


Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 12-02-2014 20:57

Op vlak van rijden met de Daf heb ik niet veel nieuws te melden: één ritje omdat het, ondanks de winter die niet wil doorbreken, toch te slecht weer was, vond ik.
We hebben ondertussen de ALV gehad op 7 februari ll.
Daar zijn voor het komende jaar plannen gemaakt om naar uit te kijken...

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 25-02-2014 22:30

Ik ben nu al van plan om deel te nemen aan de ontmoetingsdag die Classic Daf organiseert op zondag 4 mei.
U toch ook???

Verdere info en details volgen nog tzt.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-03-2014 23:07

Classic-Daf organiseert dus op 4 mei zijn ontmoetingsdag en een toertocht door het Limburgse land.
Iedereen met een Daf personenauto of V 66 is uitgenodigd om hieraan deel te nemen, geheel gratis.
Vertrek tocht rond 10.30 uur en men wordt dan rond 10.00 uur verwacht bij het magazijn van Dafhobby;

Overigens organiseert op die dag Dafhobby zijn 3de Dafhobbydag waar we na aankomst van de toertocht nog voldoende tijd voorzien om ook daar jullie plezier te kunnen in vinden.
Dalderhaag 9
6136 KM Sittard
(industrieterrein Sittard-Noord)

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 13-04-2014 21:38

Zoals ik mezelf heb voorgenomen zou ik minstens elke maand van 2014 een tekstje schrijven. En liefst ook nog wat meer.
Nu is het toch al een tijdje geleden.
Dit heeft als gevolg dat sommigen al denken dat ik mij niet aan mijn voornemen zal kunnen houden.
Dit is echter helemaal niet zo, maar eigenlijk ben ik blij dat de opmerking wel kwam. Dit betekent immers dat er toch aandacht is voor het forum. Uiteindelijk is dat de bedoeling: Wat sfeer creëren en mensen uitnodigen tot deelname aan het forum.
We doen dus verder zoals we bezig zijn.
Ondertussen leven we stilaan verder naar de 4de mei voor onze tweede ontmoetingsdag en lenterit, in samenwerking met Daf Hobby

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 07-05-2014 18:00

De volgende Dafdatum in m'n agenda is nu zondag 11 mei.
Dan is er de Dafclub België Lenterit waarvoor ik me heb ingeschreven.

Het is een bolleke pijl toertocht. Dit is iets wat ik nog nooit gedaan heb.
Aangezien ik een co-piloot zal meebrengen zal het misschien toch doenbaar zijn, maar deze heeft ook nog nooit bolleke pijl gedaan... 'k weet dus niet of het veel zal helpen, maar beter met twee ten onder gaan dan alleen, dan is het maar half zo erg voor beiden.

De tocht zelf zal ongetwijfeld heel schoon zijn, ik ken de streek rond Olmen, Mol een beetje en heb er al eens wat gefietst.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 13-05-2014 18:48

weer een plan uitgevoerd:
Vorige zondag, 11 mei heb ik samen met m'n schoonbroer deelgenomen aan de Lenterit van DCB.
Om 9.30 u stonden we op het marktplein van Olmen de koude te verbijten.
Gelukkig regende het niet en konden we ons vanaf 10 u toch nog opwarmen in het gezellige café de Zwaan.
Er waren er al enkelen vertrokken rond 10.15 u die we bij aankomst pas terugzagen. De meeste anderen startten rond 10.45 .

De rit van 104 km was een prachtige aaneenschakeling van meren, vaarten en kanalen afgewisseld met weidse vlakten waar de wind vrij spel had. Heel veel water dus, aangevuld met af en toe water dat van boven kwam.
Maar dit kon zeker de pret van het rijden en het genieten van onze Dafjes niet in de weg staan.

Dirk had een heel mooie bolleke/pijl rit uitgezet waarvan de deelnemers volgens mij allemaal genoten hebben.
Waarvoor dank

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 16-06-2014 08:28

Juni, zoals jullie weten de groeimaand bij uitstek. Wat heeft dat nu met Daf te maken?
Zoals zoveel andere dingen groeien dan ook de plannen ivm m'n Daf.
toerritten maken, extra's toevoegen aan de Daf, een onderhoud plannen...
Maar helaas lukken al die plannen niet altijd even goed. Vaak door onvoorziene omstandigheden zoals een hagelstorm met hagelbollen van ongekende grootte, of een klus die dringend in huis moet gebeuren, of de (klein)kinderen die aan je jas komen trekken om gezellig met hen te spelen. En dat laatste vind ik zelf een zéér zware reden om niet met de Daf bezig te zijn.
Maar ja, de plannen waren er dan toch en misschien kunnen deze in de volgende maanden nog wel uitgevoerd worden als het allemaal wat minder hard groeit en de tijd voor de Daf weer toeneemt.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 10-07-2014 21:19

Na twee dagen continu regen is het misschien toch weer tijd om in het weekend de Daf toch nog eens te starten.
Hopelijk heb ik er de kans toe.

Verder heb ik de indruk dat Peter goed op weg is met de voorbereidingen van de Daffodiltocht op 24 augustus.
Ik kijk er al naar uit en ik mag aannemen dat we met z'n velen zullen zijn tegen dan.
Je kan je nog steeds inschrijven via het contactformulier op de site of rechtstreeks bij Peter via het secretariaatsadres.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 14-08-2014 21:25

een maandje verder in het groot verlof. Nog niet veel gedaft maar dit komt vooral doordat ik zo veel te doen heb gehad, en ook nog moet gaan werken.
Het belangrijkste plan was een fietsweek in en om Ieper en Veurne , en dit nav "de groote oorlog". En ik moet zeggen: het was de moeite. Je kan er de eerste wereldoorlog nog bijna letterlijk ruiken en voelen. Indrukwekkend ook hoe prachtig de verschillende militaire graven noch steeds verzorgd zijn. Er is ook een schril contrast tussen de duitse en andere begraafplaatsen. Bij de engelse en andere begraafplaatsen straalt er de fierheid vanaf. Bij de duitsers bijna de schaamte.
Het Flanders Fielsds museum in Ieper is zeker ook een aanrader, samen met de dodengangen in Diksmuide.
Kortom, hoe een vakantie je opnieuw doet beseffen: nooit meer oorlog!!!! en dat meen ik uit de grond van m'n hart.
Nu weer tijd om te daffen en dit zondag de 24ste augustus: Daffodiltocht in Waltwilder. Tot dan

Plaats reactie