Plannen

Alles wat u wilt bespreken, wat niet persee daf gerelateerd is.
Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 18-10-2014 20:42

Het heeft niet veel gescheeld of ik had deze maand niets kunnen schrijven op het forum.
Het is wellicht niet meer van deze tijd maar ik heb juist 25 dagen (= 3,5 weken) zonder internet en telefonie gezeten. Gelukkig zijn er in die tijd niet echt wereldschokkende dingen gebeurd, maar het geeft toch een apart gevoel.
En wat het vooral erg maakt is dat je niet weet hoelang de situatie zal blijven duren, zeker als verschillende betrokken partijen de schuld aan mekaar beginnen te geven.
Vorige zaterdagnamiddag is nog een technieker thuis geweest die zei dat hij niet zou vertrekken vooraleer alles in orde zou zijn. Gelukkig heeft hij geen woord gehouden want dan had hij nog wel enkele nachten mogen blijven, maar dat wil wel zeggen dat hij onverrichterzake terug vertrokken is, en er kwam weer een internetloos weekendje bij.
Je zou kunnen zeggen dat dit een ideale gelegenheid is om wat extra met de Daf bezig te zijn, maar dit kwam er gewoonweg niet van omdat je zo bezig bent met het herstel van dat internet dat je nog veel minder plant dan anders, in afwachting van het herstel. Wat wel heel raar is: als je internet hersteld is ben je heel snel vergeten dat je er zo lang zonder geweest bent.
Gelukkig heb ik in tussentijd de Nieuwsbrief van Classic Daf ontvangen zodat ik toch nog iets zinnigs heb kunnen doen door dit te lezen en te genieten van de verslagen, waarvoor dank.
In die internetloze periode heb ik wel nog enkele kortere Daf ritjes gemaakt en vandaag ook nog eentje, genietend van het prachtige zomerweer zoals we het sinds bijna 100 jaar niet meer hebben gehad op 18 oktober.
Qua Daf planning staat het momenteel op een laag pitje gezien de komende herfst- en wintermaanden, maar ik denk toch al stilletjes aan de Daf onderdelendag op zaterdag 29 november bij garage Moons in Beringen, georganiseerd door DCB. Wellicht een kans om juist datgene wat je nog mist voor je Daf/V66 op de kop te tikken of nog eens bij te praten met een bekende die je er toevallig ontmoet.


Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 13-11-2014 17:46

Vanmiddag toch nog even met de Daf gereden met dit "lenteweertje".
Hij rijdt nog steeds prima en eigenlijk heb ik telkens opnieuw spijt dat ik hem terug moet stallen in de veronderstelling dat het slechte weer gaat verhinderen om nog te rijden.
En toch ben ik van plan om ook tijdens de komende herfst- en wintermaanden heel regelmatig een ritje te doen bij droog weer.
In het verleden hadden we ook nog onze winterrit, maar aangezien de meesten, om begrijpelijke redenen, hun Dafje liefst gestald houden in de winter, en zeker bij pekel, hebben we deze rit niet meer op onze agenda staan. Misschien kan er wel een alternatief komen???
Verder kunnen we al stilaan vooruit kijken naar de activiteiten van het komende Dafjaar.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 09-12-2014 19:54

Met deze mijn plan voor 2014 afronden: elke maand een stukje plaatsen op het forum. En het is me gelukt. Het zal waarschijnlijk niet altijd even interessant geweest zijn, maar hopelijk hebben de meeste lezers er wel iets aan gehad.
Voor het volgende jaar wacht ik nog even om te zien of ik hetzelfde plan zal opvatten.
Voor dit jaar en januari volgend jaar heb ik ook nog enkele plannen.
Het eerste is vandaag ontstaan door toeval: ik ben op zoek naar een aanhangwagen. Toen ik voor eentje belde kwam ik terecht bij een gepensioneerde man die bezig is met het restaureren van.... jawel een Daf 66 1100 marathon van 1973. Hij is net bij de spuiter geweest en gaat hem nu terug beginnen opbouwen. Eigenlijk zijn we toen onmiddellijk overgegaan naar het onderwerp van de da(g)f en hebben afgesproken dat ik een van de volgende dagen eens zal langsgaan bij hem, gewoon voor een babbel en los van het feit of zijn aanhangwagen al dan niet verkocht is. Het is overigens nog niet zo gek ver bij me vandaan dat de man woont. Wat hij me nu al vertelde was dat hij hem eigenlijk gewoon gekregen heeft van een ouder koppel maar dat hij hen toch wel een serieus eten(tje) heeft aangeboden in een sterrenrestaurant.

Een tweede plan is voor januari: een vrijdagavond vrijhouden voor de algemene ledenvergadering. Met deze een oproep aan alle leden tot deelname aan deze ALV. Verdere info volgt tzt.vanuit het secretariaat.

Voor de resterende dagen van dit jaar weet ik niet of er nog iets gepost zal worden, maar hopelijk vind ik of natuurlijk iemand anders ook nog inspiratie om hier of daar op onze site iets te posten ivm onze hobby.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 21-01-2015 11:44

Ik heb mijn voornemen om in 2014 minstens maandelijks een artikel te schrijven wel kunnen waarmaken. Het was eigenlijk niet zo een groot probleem om telkens iets te vinden.
Op zich zijn er in 2014 geen spectaculaire dingen gebeurd op Daf vlak en denk ik ook niet dat we hier een of ander jaaroverzicht hoeven te plaatsen. Ik zou het kunnen samenvatten als: 't was goed.
Wat me toch van het hart moet is dat ik het jammer vind dat "site-je" in 2014 zo plots is gestopt. "Fin" stond er... en het staat er nog... Zelf heb ik er niet zo heel veel op gepost, maar ik keek er omzeggens dagelijks naar. In ieder geval wil ik de mensen daar achter de schermen erg bedanken voor al het werk wat ze er in gestoken hebben. Het heeft mij menig uur met plezier kunnen doen verpozen met het lezen van de verschillende forumindexen en het bekijken van de albums . Hopelijk tot weerziens bij een of andere gelegenheid.

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 20-02-2015 20:22

Ik heb al een hele tijd een set GLS velgen liggen, maar de kleur stond me niet echt aan. Ze waren wat donker. Ik was al een hele tijd aan het denken om er iets mee te (laten) doen.
Ik heb hier in 't dorp een bedrijf gevonden dat ze heel mooi en professioneel heeft bewerkt. Ze zijn in ieder geval heel mooi geworden. Nu nog op de Daf zetten.
Zowel de man van het bedrijf, als de garagist die de banden er af haalde en terug opzette, zegden me dat ze zelden zo een mooi stel oudere aluminium velgen zagen. Dit zowel voor als na de bewerking. Is toch wel leuk om te horen.
De garagist die de banden er af haalde stelde voor om de loodjes bij het uitbalanceren aan de binnenkant te plaatsen, als dit zou lukken, zodat de velgen zelf hun mooie uitzicht behouden. En dit is gelukt zodat de velgjes er mooi bij staan. Ik ben er toch wel blij mee en denk dat ik m'n Daf zeker kan opwaarderen met deze velgjes.

DaffyDuck
Berichten: 10
Lid geworden op: 04-06-2015 15:47

Bericht door DaffyDuck » 04-06-2015 17:32

Succes met het zetten van je velgen! Ik geloof je meteen wanneer je zegt dat ze heel mooi zijn geworden! :D

Plaats reactie