Welkom

Wij heten u van harte welkom!
Plaats reactie
Henri V66
Berichten: 4
Lid geworden op: 16-12-2016 10:29

Welkom

Bericht door Henri V66 » 16-12-2016 10:48

Beste Liefhebbers,

Bij deze zal ik me als kersvers lid ook even voorstellen op dit Forum.

Sinds enige maanden ben ik de trotse bezitter van een Volvo 66 uit 1979.
Aangezien ik zelf prive ook een volvo rijdt vond ik het leuk een klassiekertje te zoeken.
De DAF vind ik persoonlijk ook erg mooi maar deze Volvo kwam bij toeval op mijn pad.

8 jaar lang heeft mijn autootje diep in een kelder stil gestaan en staan slapen bij een verzamelaar die ook nog 24 andere auto's daar liefdevol koesterde.
Hij had de auto in 1991 gekocht, daarna is de auto geschorst geweest
(garagekenteken)
Sinds ik hem heb ben ik mijn kanarie (hij is geel) weer in rijdende staat aan het brengen.
De carrosserie is verbluffend gaaf, dat kan ook niet anders...hij heeft ALTIJD binnen gestaan en met slechts 16317 originele kilometers op de teller is deze auto eigenlijk net pas ingereden.

Wel heb ik een serieus issue met de koppeling. Het blijkt dat die stuk is.
Als de auto "trekkend" is dan rijdt ie super.....laat ik t gas los dan hoor je een ratelend geluid van onder de auto vandaan dat door merg en been gaat.
We zijn nu aan het uitvogelen waar dit aan kan liggen (tips zijn welkom !!!)

Maar goed, ik ben blij met mijn kanariegele auto, ik hoop dat hij binnenkort weer in puike staat is.
grtjs
Henri
ik rol

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 21-12-2016 00:59

Hoi Henri,
welkom op het forum..
Fijn te horen dat je een V 66 rijdt, of althans wil rijden. Hopelijk is er wel iemand die je verder kan helpen met het ratelprobleem. Ikzelf alleszins niet. Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Als dit de echte km zijn en het euvel is hersteld denk ik dat je over een prachtige V 66 beschikt die ik snel hoop te ontmoeten bij één of andere gelegenheid.

grtjes
Michel

TimV66
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-11-2016 19:02

Bericht door TimV66 » 27-12-2016 21:46

Hoi Henri,

Dit zal toeval zijn, maar als het goed is haal ik in januari mijn kanariegele V66 op.

Tegen die tijd zal ik hier wel wat actiever worden, al lijkt het hier nog niet erg actief.

Ik kom trouwens uit Groningen. Zijn er mensen op dit forum actief die uit de noordelijke regio komen?

Mijn kennis is minder dan basiskennis.. dus wellicht komen er nog wel wat domme vragen van deze kant, maar goed, ik heb er wel heeeeel veel zin in!

Groet,
Tim
Wroem!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 27-12-2016 22:19

Hoi Tim,
dus binnenkort zijn er 2 kanariegele V 66 terug in het verkeer. Zal zeker opvallen.
Zelf rijd ik in een Daf 66 coupé, kanariegeel. Mijn kleinkinderen noemen hem de "bananenauto", owv de kleur uiteraard, en zijn dol op ritjes met de bananenauto.
Mijn technische kennis is ook minder dan basis, maar als ik je kan helpen, graag. Vroeger heeft men me trouwens altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan. Ik wil er wel aan toevoegen dat ik ook van minder dan nul toch al wat heb bijgeleerd, maar dan vooral door de dingen zelf te doen en ontdekken. Dit is ook een deel van de hobby.
Ik moet me aansluiten bij jou opmerking dat er weinig activiteit is op het forum. Maar dit mag ons niet weerhouden om toch regelmatig een kijkje te nemen op het forum en ons zegje te doen.
Of er nog anderen uit het noorden op het forum zitten kan ik niet zeggen, zelf kom ik uit Belgisch Limburg, wat wel een eindje uit de buurt is.
Als je wil kan je zelf ook één of meer foto's plaatsen van je kanarie, trouwens ook voor Henri, zou leuk zijn.

Afbeelding

TimV66
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-11-2016 19:02

Bericht door TimV66 » 28-12-2016 21:32

Hoi Michel,

Dank voor je positieve reactie!

Zodra ik hem heb opgehaald zal ik een foto posten en ja, laten we proberen hier een beetje leven in de brouwerij te krijgen :).

Jij wel eens een ritje met soortgenoten gemaakt?

Mooie bananenauto trouwens!
Wroem!

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 30-12-2016 20:24

Ja hoor, ik rijd regelmatig toerritten met Classic Daf, en verder probeer ik om hier in de buurt minstens een toertje van ongeveer 30 km per week te maken om hem rijdend te houden. Alhoewel, wekelijks is soms moeilijk, maar het is alleszins de bedoeling.
Verder ben ik benieuwd naar de foto's.
prettige eindejaarsfeesten!!!

Henri V66
Berichten: 4
Lid geworden op: 16-12-2016 10:29

Bericht door Henri V66 » 01-03-2017 15:34

Hoi Tim,
Ben benieuwd, heb je je gele Volvo 66 al opgehaald ?

Moet zeggen dat ik door het weer in motorisch uitmuntende staat brengen van mijn auto inmiddels redelijk wat kennis opgedaan heb over deze sublieme auto. Dus heb je vragen, misschien kan ik je helpen.

Als klap op de vuurpijl kan ik berichten dat ik nog een mooie schuurvondst heb gedaan.
Een rode Volvo 66 die al heel wat jaartjes lekker droog stond te slapen dus die gaan we a.s. vrijdag ophalen.
Heel erg leuk en blij mee.

@ Michel:
ik zal je een foto mailen van mijn "kanarie", mag je hem zelf op de site plaatsen.

Is er toruwens ook een forum hier met foto's van de auto's van de leden ?
vriendelijke groet

Henri
ik rol

Michel
Berichten: 139
Lid geworden op: 18-03-2011 21:49

Bericht door Michel » 14-03-2017 20:53

Hoi Henry,
je hebt het echt wel te pakken met je V 66. Is fijn dat je er zo mee bezig bent.
Er is niet echt een plaats waar de leden foto's plaatsen, maar op de site kan je wel wat foto's vinden van evenementen, maar daar staan de namen van de leden niet bij.

Plaats reactie